Στη συνάντηση αυτή τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τα γεωμετρικά σχήματα: τετράγωνο, τρίγωνο και πλάγιο παραλληλόγραμμο, καθώς και με τις σχέσεις που μπορεί να υπάρξουν μεταξύ τους, μέσω ενός κινέζικου παιχνιδιού γρίφου, το tangram!

 

  • Στόχοι:

Η κατανόηση των γεωμετρικών σχημάτων διαισθητικά και πώς αυτά σχετίζονται μεταξύ τους π.χ. το τετράγωνο αποτελείται από δύο ίσα ορθογώνια τρίγωνα.

 

  • Υλικά:
  1. Μακετόχαρτο
  2. Κοπίδια
  3. Χάρακες
  4. Καρμπόν
  5. Ριζόχαρτο
  6. Ακουαρέλες
  7. Μαρκαδόροι

 

  • Πορεία διδασκαλίας (4 διδακτικές ώρες) 

“Πώς η ασιατική τέχνη συναντά τα Μαθηματικά” 

Στην αρχή της δράσης αυτής παρουσιάσαμε στα παιδιά το παιχνίδι tangram από το Desyllas games. Δείξαμε πώς παίζεται και πώς μπορούμε από τα βασικά σχήματα: τρίγωνο, τετράγωνο, πλάγιο παραλληλόγραμμο να δημιουργήσουμε σε συνδυασμό μεταξύ τους άλλα μεγαλύτερα σχήματα- συνθέσεις γεωμετρικών σχημάτων. Αυτό ήταν και το πρώτο μέρος της δραστηριότητας.

 

Έπειτα δείξαμε πίνακες ζωγραφικής για το πώς καλλιτέχνες επηρεάστηκαν από αυτή την τέχνη δείχνοντας την εξής παρουσίαση:

Tangram και Τέχνη – πίνακες ζωγραφικής

 

Στο δεύτερο μέρος της δράσης αυτής, τα παιδιά από μακετόχαρτο δημιούργησαν το δικό τους tangram και έπειτα παίζοντας προσπάθησαν να δημιουργήσουν τις μορφές που τους δώσαμε! 

 

Τέλος, στο τρίτο και τελευταίο κομμάτι της δραστηριότητας αυτής τα παιδιά δημιούργησαν από τα κομμάτια του tangram τους τη δική τους εικαστική σύνθεση: 

 

 

*Βιβλιογραφία

  1. TANGRAM. Παιχνίδι Δεσύλλας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *