Η συνάντηση αυτή ήταν και η τελευταία του ομίλου μας!

Έτσι προχωρήσαμε σε έναν “πιο δύσκολο καλλιτέχνη” θα λέγαμε, αλλά ίσως και τον πιο αντιπροσωπευτικό που ενώνει απόλυτα  τις έννοιες του Ομίλου μας, Τένχη και Μαθηματικά και δεν είναι άλλος, παρά ο M.C. Escher!

Ο M.C. Escher, έγινε διάσημος για τα ασυνήθιστα σχέδια των χαρακτικών του, στα οποία συνδύασε πολλές μαθηματικές ιδέες με επινοήσεις της φαντασίας του. Τα έργα με τα οποία ασχοληθήκαμε εμείς έχουν σχέση με τη συμμετρία και την ψηφίδωση (tessellation).

 

  • Στόχοι
  1. Η κατανόηση των εννοιών της συμμετρίας, του άξονα συμμετρίας και των συμμετρικών σχημάτων σε Τέχνη και Μαθηματικά.
  2. Η εμπέδωση των σχέσεων μεταξύ των σχημάτων.
  3. Η κατανόηση της τεχνικής της ψηφίδωσης- tessellation.

 

  • Υλικά
  1. Χαρτί μέτρου
  2. Τέμπερες στα βασικά χρώματα.
  3. Πινέλα
  4. Χαρτόνια canson σε μαύρο χρώμα
  5. Ακουαρέλες
  6. Μαρκαδόροι
  7. Ψαλίδια
  8. Μολύβια, γόμες

 

  • Πορεία διδασκαλίας (3 διδακτικές ώρες)

Στο πρώτο μέρος της συνάντησής μας είδαμε την παρακάτω παρουσίαση έργων του Έσερ:

Συλλογές έργων του M.C. Eshcer

Με βάση αυτή συζητήσαμε την έννοια της συμμετρίας και προχωρήσαμε στη δημιουργία του ομαδικού μας έργου “Αντικατοπριτσμοί”.

Σε χαρτί μέτρου λοιπόν, ζωγραφίσαμε ατομικά ο καθένας το δικό του σχέδιο αλλά φροντίζοντας κιόλας παράλληλη να δημιουργηθεί μια συλλογική σύνθεση. Το ένα σχέδιο του καθενός δηλαδή συνδέθηκε με το έργο του άλλου!

Τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε είναι τέμπερες σε σωληνάριο στα βασικά χρώματα, οπότε για τα συμπληρωματικά κάναμε τις απαραίτητες προσμίξεις.

Στο τέλος της ζωγραφικής διπλώσαμε το χαρτί μας στη μέση με τέτοιον τρόπο, έτσι ώστε δημιουργηθεί συμμετρία και να σχηματιστούν στην απέναντι πλευρά τα συμμετρικά σχήματα:

 

 

Τέλος, συζητήσαμε για την έννοια του άξονα συμμετρίας, τα συμμετρικά σχήματα ως προς αυτόν και τι τελικά σημαίνει συμμετρία στην τέχνη και στα μαθηματικά.

 

Στη δεύτερη φάση της συνάντησής μας ασχοληθήκαμε την τεχνική της ψηφίδωσης, όπως έκανε κι ο Έσερ σε αντίστοιχη συλλογή έργων του. Τα έργα που μας ενέπνευσαν είναι τα εξής:

 

 

 

Έτσι λοιπόν και για να εμπεδώσουμε την προηγούμενη ενότητα αλλά και τη σχέση των σχημάτων μεταξύ τους, από ένα τετράγωνο δημιουργήσαμε ένα πουλί και έπειτα ένα ψάρι. Το βιβλίο το Χασάπη Δ. “Ζωγραφίζω όπως… ο Έσερ και μαθαίνω για τη συμμετρία” ήταν ο οδηγός μας σε αυτή την πορεία:

 

 

Τα δύο ομαδικά έργα που δημιουργήθηκαν είναι τα εξής:

 

*Βιβλιογραφία

Χασάπης Δ. (2015). Ζωγραφίζω όπως… ο Έσερ και μαθαίνω για τα τετράπλευρα γεωμετρικά σχήματα. Αθήνα. Μεταίχμιο. 

https://mcescher.com/

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *