Στην ενότητα αυτή προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε όπως ο Piet Mondrian και να μάθουμε για τις κάθετες και τις παράλληλες ευθείες ! Πολύτιμος βοηθός σε αυτό ήταν το ομώνυμο βιβλίου του Χασάπη Δ. (2015), “Ζωγραφίζω όπως… ο Μοντριάν”.

  • Στόχοι:
  1. Η κατανόηση της έννοιας της ευθείας σε μια επιφάνεια. 
  2. Η κατανόηση των παράλληλων ευθειών.
  3. Η κατανόηση των ορθών γωνιών από τεμνόμενες ευθείες.

 

  • Υλικά:
  1. Κόλλες Α4
  2. Χάρακες & κάθετα τρίγωνα
  3. Μολύβια- γόμες
  4. Μαρκαδόροι
  5. Χαρτόκουτες
  6. Χαρτί μέτρου
  7. Χαρτί canson μαύρο κομμένο σε λωρίδες
  8. Τέμπερες στα βασικά χρώματα
  9. Κόλλες γλασέ για κολλάζ- στα βασικά χρώματα

 

  • Πορεία Διδασκαλίας (6 διδακτικές ώρες) 

Πιτ Μοντριάν, ο κυριότερος εκπρόσωπος της αφηρημένης Τέχνης.

Στην πρώτη φάση αυτής της δραστηριότητας οι μαθητές παρακολούθησαν μία παρουσίαση με έργα του Μοντριάν. Το θέμα της συζήτησης ήταν οι ευθείες και πώς την έννοια αυτή ο ζωγράφος τη χρησιμοποίησε στο έργο του.

 

Mondrian_ παρουσίαση του έργου του και των γεωμετρικών εννοιών που χρησιμοποίησε σε αυτό.

 

“Κάντο όπως ο Μοντριάν…

Σε δεύτερη φάση κάναμε μελέτη πάνω στα έργα του ζωγράφου και μέσα από εκεί προσπαθήσαμε να μάθουμε να χαράζουμε  κάθετες και ευθείες γραμμές με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε να πλησιάζουν στο έργο του Μοντριάν. Εξοικειωθήκαμε επίσης με τη χρήση του χάρακα και του κάθετου τριγώνου. 

Το ομώνυμο βιβλίο που προαναφέρθηκε και στην εισαγωγή ήταν ο οδηγός μας σε αυτό:

 

 

Έπειτα πια, αφού κατανοήσαμε τον τρόπο προχωρήσαμε σε δημιουργίες των δικών μας έργων αλά Μοντριάν.

Σε μισή κόλλα Α4 χαράξαμε τις παράλληλες και κάθετες ευθείες κι έπειτα με τον τρόπο του Μοντριάν γεμίσαμε με μαρκαδόρους στα βασικά χρώματα τα ορθογώνια που θέλαμε. Τα έργα που προέκυψαν είναι τα εξής: 

 

 

“Ο κύβος του Μοντριάν” 

Τέλος, σειρά είχαν και οι ομαδικές εργασίες. Τα παιδιά εργάστηκαν σε δύο ομάδες. Δύο χαρτόκουτες ντύθηκαν με λευκό χαρτί του μέτρου και στη θέση της χάραξης ευθειών με χάρακα και μολύβι μπήκαν μαύρες λωρίδες από canson χαρτί που είχαν κοπεί με χαρακτηριστική ακρίβεια από πριν. 

Στη συνέχεια, αφού δημιουργήθηκαν οι κάθετες και οι παράλληλες ευθείες με τα ενδιάμεσα ορθογώνια σχήματα, οι δύο ομάδες είχαν να τα γεμίσουν με τα βασικά χρώματα: κόκκινο, κίτρινο, μπλε και τους τόνους μαύρο και λευκό. Στις δύο ομάδες έγινε διαφοροποίηση στο γέμισμα, η μία είχε να γεμίσει τα σχήματα με τέμπερες ενώ η άλλη με την τεχνική του κολλάζ. Ωστόσο οι κούτες ολοκληρώθηκαν τελικά από όλα τα παιδιά του Ομίλου, διότι άλλαξαν χέρια μετά το διάλειμμα, οπότε κάθε παιδί ασχολήθηκε και με ζωγραφική αλλά και με κολλάζ!

Ακολουθούν χαρακτηριστικές φωτογραφίες:

 

 

*Βιβλιογραφία

Χασάπης Δ. (2015). Ζωγραφίζω όπως … ο Μοντριάν και μαθαίνω για τις κάθετες και τις παράλληλες γραμμές. Μεταίχμιο. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *