Στην πρώτη συνάντηση έγινε η γνωριμία των μελών της ομάδας και οριοθετήθηκε το πλαίσιο της συνεργασίας μας.

  • Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι ήταν:
  1. Η γνωριμία των μελών της ομάδας,
  2. Η οριοθέτηση του πλαισίου συνεργασίας με παιγνιώδεις δραστηριότητες,
  3. Η διαισθητική προσέγγιση της ευθείας ως έννοιας της Γεωμετρίας μέσω παιγνιώδους δραστηριότητας/ κατασκευής.

 

  • Υλικά:
  1. Κουβάρι
  2. Φωτογραφική μηχανή
  3. Κουτιά πίτσας
  4. Ψαλίδια
  5. Κόλλες υγρές
  6. Κορδέλες σε διάφορα χρώματα και σχήματα
  7. Ατλακόλ -χοντρό πινέλο

 

  • Πορεία διδασκαλίας ( 2 διδακτικές ώρες) 

Ξετυλίγοντας το νήμα

Όλα  τα μέλη καθίσαμε σε σχήμα κύκλου. Κάθε φορά που το κουβάρι έφτανε στα χέρια μας, μας βοηθούσε να μιλήσουμε για τον εαυτό μας, το λόγο που διαλέξαμε τον όμιλο αυτό, την προσδοκία μας για αυτή τη χρονιά μέσα στην ομάδα αυτή, τη γνώμη μας για τα Μαθηματικά και την Τέχνη.

Όσον αφορά τη γνώμη μας για τα Μαθηματικά, κάναμε πρώτα ανάγνωση αποσπασμάτων του βιβλίου του Ε. Τριβιζά “Πανικός στο χώρο της Γεωμετρίας”, έτσι ώστε να έχουμε ένα παράδειγμα έκφρασης συναισθημάτων για τα Μαθηματικά, έστω κι από τον ήρωα αυτόν του βιβλίου. 

 

“Καλώς ήρθες στον όμιλο”

Στη δραστηριότητα αυτή, βγήκαμε αναμνηστικές φωτογραφίες με το κάδρο του ομίλου, οι οποίες θα αποτέλεσαν τη βάση του παρουσιολογίου της ομάδας. 

 

“Το έμβλημα του ομίλου”

Μετά από τις πρώτες συζητήσεις που έγιναν, τα παιδιά ανά δύο δημιούργησαν θεματικά το έμβλημα το οποίο θα ήθελαν να κοσμεί το κέντρο της αφίσας του ομίλου μας, γύρω από την οποία κολλήθηκαν έπειτα και οι φωτογραφίες μας. Αφού παρουσιάστηκαν τα εμβλήματα, έγινε ψηφοφορία για το ποιο θα ήταν αυτό που θα έμπαινε τελικά στην αφίσα. 

 

 

“Λειτουργούμε καλύτερα όταν…”

Αφού ολοκληρώθηκαν οι εισαγωγικές δραστηριότητες, συζητήθηκε το πλαίσιο συνεργασίας μας και οι κανόνες που θα πρέπει να το διέπουν.

 

“Προσεγγίζοντας την έννοια της γραμμής διαισθητικά”

Κάθε παιδί πήρε από ένα κουτί πίτσας το οποίο διαμορφώθηκε από πριν με μαύρο πλαίσιο στο κέντρο του. Τα παιδιά κλήθηκαν να “γράψουν” με κορδέλες το μικρό τους όνομα μόνο με ευθείες και χωρίς να δημιουργούν καμπύλες. Οι κορδέλες κολλήθηκαν πάνω στο κουτί και έπειτα με ένα μεγάλο πινέλο στεγανοποιήσαμε με ατλακόλ το κουτί, έτσι ώστε να είναι πιο σταθερό.

Το κουτί αυτό αποτέλεσε τον χώρο αποθήκευσης εργασιών του κάθε παιδιού. 

 

 

* Βιβλιογραφία:

  1. Τριβιζά Ε. (2007). Πανικός στη χώρα της Γεωμετρίας. Αθήνα. Ελληνικά Γράμματα.
  2. Εικαστικά Γ’ & Δ’ Δημοτικού. (2013). ΙΤΥΕ “ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ” :
  • Βιβλίο μαθητή, σελ. 14-15.
  • Τετράδιο εργασιών, σελ. 52.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *